Správa nemovitostí
Zahájení činnosti komplexní správy a údržby nemovitostí bylo v roce 2002. Od této doby se aktivně doplňovaly vylepšení a realizovaly nápady pro co nejvíce efektivní správu a údržbu nemovitostí se zaměřením především na finančně ekonomickou a stavebně technickou část samotné správy s co nejjednodušší a pro zákazníka čitelnou administrativní dokumentací.
Za aktivní účasti zákazníka a s jeho konečným rozhodovacím slovem byly prováděny veškerá výběrová řízení nutná pro údržbu, chod, opravy a rekonstrukce dané nemovitosti.
Právní pomoc a poradenství členům společenství vlastníků jednotek i členům bytových družstev.
Komplexní správa zahrnuje poskytování těchto služeb:
- účetních, ekonomických a finančních
- stavebně technických a poradenských
ADMINISTRATIVNÍ SPRÁVA - ÚČETNÍ, EKONOMICKÁ A FINANČNÍ
- možnost kompletního vedení podvojného účetnictví domu, oddělené účtování na jednotlivé byty a nebytové prostory
- pravidelné kontroly faktur od dodavatelů energií a služeb
- zpracování účetní závěrky a daňového přiznání k dani z příjmu právnických osob
- zpracování ročního vyúčtování služeb na jednotlivé byty a nebytové prostory
- zpracování přehledu o nákladech a výnosech „fondu oprav“
- evidence a porovnání nákladů a výdajů zákazníka
- předpis a inkaso nájemného včetně „fondu oprav“ a záloh za služby spojených s provozem domu a bytových jednotek
- evidence nájemníků a zpracování evidenčních listů
- stanovení záloh na služby spojených s provozem domu a bytových jednotek
- pravidelná měsíční kontrola plateb nájemníků
- pravidelná evidence a odečty měřidel ÚT, SV, TUV
- zhotovení nájemních smluv
- vedení evidence dlužníků, urgence nezaplacených plateb, vymáhání dluhů včetně úroků z prodlení
- sjednání pojištění nemovitostí v rámci rámcové pojistné smlouvy, která nabízí široké krytí pojistných rizik při výhodné ceně pojistného, vyřizování a likvidace pojistných událostí
- správa běžného účtu zákazníka s 24 hodinovým kontrolním přístupem zákazníka pro kontrolu finančních pohybů na účtu v internetbanking
- pomoc při zakládání bankovních účtů
- zajišťování úvěrů na přestavby a rekonstrukce objektů (REVIT)
- poradenství s platnou, aktuální legislativou SVJ
- samozřejmostí je pravidelná osobní a telefonická komunikace se zákazníkem s možností zasílání elektronickou poštou vyžádaných aktuálních souborů týkajících se správy a údržby dané nemovitosti
TECHNICKÁ SPRÁVA – stavebně technická a poradenská
- zajištění smluvních vztahů s dodavateli energií a služeb - dodávka tepla a teplé užitkové vody, vodné a stočné, elektrická energie, dodávka plynu do společných částí domů, výtah, STA, komunální odpad, pojištění a podobně
- pravidelný kontakt se zástupci nájemníků (členy SVJ a podobně)
- zajištění a evidence veškerých povinných periodických revizí
- zajišťování plnění právních předpisů o požární ochraně pro společné části domu
- zajišťování běžné údržby a provozu domu a bytových jednotek včetně technických zařízení a společných částí technických sítí
- zpracování návrhu plánu oprav, rekonstrukcí a modernizací domu, včetně plánovaných výdajů na jejich realizaci
- zajišťování rekonstrukcí a oprav společných částí domu včetně havarijní údržby na základě výběru dodavatele vlastníkem i možností dodávek prací správcem objektu – instalatérských a topenářských, elektrikářských, zámečnických, zednických, sklenářských, malířských a lakýrnických dle předem domluvených smluvních cen
- organizace a pomoc při výběrových řízeních na dodavatele: poptávky, výběrová řízení, návrhy smluv o dílo, protokolární předání bezvadného díla bez vad a nedodělků zákazníkovi
- příprava a provádění výběrových řízení s aktivní účastí zákazníka (členy výboru SVJ, vlastníka a podobně)
- poradenství technicko-stavebního charakteru plného rozsahu
- autorizovaný stavební dozor nad prováděním veškerých stavebních prací
- přejímání a předávání jednotlivých bytových jednotek
- běžná údržba a provoz bytových jednotek
- vedení příslušné technické a provozní dokumentace k domu, zajišťování administrativní a operativně technické činnosti spojené se správou domu
- předkládání roční zprávy o činnosti správce
- poradenství, zprostředkování a aktivní pomoc při přechodu na jiný druh vytápění a ohřevu teplé vody objektu dle technických možností a představ zákazníka především z ekonomických a úsporných důvodů
- vypracování průkazu energetické náročnosti budovy
KONTAKTY - havárie:
(kontakty budou doplněny do smlouvy o správě a údržbě nemovitosti dle smluvních vztahů)
- STA - společná televizní anténa
- Elektřina - silnoproud, slaboproud
- ZTI - vodoinstalace, odpady a kanalizace
- Topení a plyn
- Pokrývač, klempíř
- Zámečník
- Kominík
- Likvidace komunálního odpadu